یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟ زردچوبه چه تاثیری در افزایش طول عمر و جوانی دارد؟ ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی
سرخط خبرها

افزایش ۲ برابری نرخ جمعیت سالمندان کشور (۳۰ مهرماه ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۹۰۱۱۷
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
افزایش ۲ برابری نرخ جمعیت سالمندان کشور (۳۰ مهرماه ۱۴۰۲)
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در طول ۴۰ سال گذشته جمعیت سالمندان ایرانی به دو برابر رسیده است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدعلی قادری با اشاره به افزایش دو برابری جمعیت سالمندی کشور، اظهار کرد: این جمعیت در طول ۴۰ سال گذشته در کشور دو برابر شده است، به طوری که جمعیت سالمندان از ۵درصد به نرخ ۱۰درصد رسیده است. این موضوع از سوی نخبگان و خبرگان در شورای ملی سالمندان بررسی شد و مصوباتی در ستاد داشتیم که همکاری دستگاه‌ها در قالب جلسات و کارگروه‌های کارشناسی را می‌طلبد.

وی افزود: ما نرخ قابل توجهی از سالمندان را در جامعه داریم که می‌طلبد تا زیرساخت‌های مؤثر ویژه سالمندان احداث و به معیشت آن‌ها توجه شود که در شورای ملی سالمندان و با حضور وزیر این موضوعات پیگیری می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با تأکید بر اینکه پایگاه رفاه ایرانیان باید جمعیت سالمندی را احصا کند، گفت: آخرین سرشماری‌ها در سال۱۳۹۵ صورت گرفته است، سرشماری‌های جدید از سالمندان باید به صورت هدفمند و از آیتم‌هایی تخصصی استفاده شود تا بتوان با استفاده از این آمارها، برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری داشته باشیم.

قادری بر اهمیت توجه به مسئله سالمندی در کشور تأکید کرد و گفت: شورای ملی سالمندان برهمین اساس بنا شده و تمامی دستگاه‌ها در آن حضور دارند، اما لازم است این شورا به شورای عالی سالمندی ارتقا پیدا کند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->